top of page
Search
  • Nico Pols

Vaardigheden en doelen

Dit jaar was een leuke tijd en was vooral leerzaam, hier ga ik het hebben over de vaardigheden die ik heb opgebouwd. Om te weten wat ik precies heb geleerd ga ik de periodes langs. In de eerste periode ben ik meteen begonnen aan een OneNote bestand, hier kan je je werk goed bijhouden en dat houd alles overzichtelijk. De eerste opdracht was voor mij de eerste keer dat we een onderzoek moesten doen naar een zelf gestelde onderzoeksvraag. Hierdoor heb ik geleerd over controle groepen en hoe je een onderzoeksverslag opstelt. Na het onderzoek leer je ook kritisch naar jezelf en het onderzoek te kijken. In de tweede periode heb ik veel geleerd doordat ik zelf de leiding kon nemen. Hierdoor heb ik mijn leider vaardigheden opgebouwd, ook heb ik veel van de taken doorvoert en daar ga ik het nu over hebben. Bij het maken van het product ben ik verder gekomen met mijn 3d modelkunde, ik heb daarbij geleerd hoe je producten van andere mensen moet importeren. Ik heb een deze periode weer een OneNote gemaakt en ik heb ook een Trello gemaakt zodat we ons werk ook zo konden bijhouden. Ik heb ook geleerd dat het slim is om een expert te betrekken voor hulp en uitpluizen van mogelijke problemen. Als laatst heb ik geleerd dat getallen en exacte metingen het eindproduct benutten. Bij de laatste periode heb ik de vaardigheden van periode 1 nog wat meer verbeterd. Dit was weer een opdracht waarbij je een onderzoek moest doen en dus leek het op de eerste periode. Echter ging het nu wel veel beter doordat we al wisten hoe het eruit zou zien. Als extra hebben we geleerd hoe we een opdrachtgever moeten zoeken en contacteren. Dit waren alle vaardigheden die voor mij het meest zullen helpen in komende perioden. Hier zijn nog wat doelen die ik volgend jaar zou willen halen. Ik zou graag verder werken aan mijn skills met 3d printen. Dit had ik vorig jaar gedaan en dat zou ik graag verder brengen. Als je iets in het 3d laat printen zal de presentatie er een stuk beter en professioneler uit zien. Ik zou ook graag een nieuwe manier van digitaal presenteren leren. Hiermee bedoel ik dat ik een ander soort presentatie software gebruik. Dat is belangrijk voor mij want dan wordt je idee makkelijker begrepen door de opdrachtgever.




10 views0 comments

Recent Posts

See All

Jaar 5 periode 2

Mijn team De tweede opdracht van het vijfde jaar van technasium heb ik met Mica Theys, Noa Schrieken en Imke Straat gedaan. De samenwerking binnen dit groepje verliep zeer goed. Taken werden goed verd

Post: Blog2_Post
bottom of page