top of page
Search
  • Nico Pols

Jaar 3 Periode 2

Updated: Jun 18, 2021

Deze periode hebben we weer meegedaan met de Eurecka Cup!. Dit was zoals gewoonlijk een leuke en uitdagende opdracht. Dit jaar moesten we op een creatieve manier wateroverlast oplossen. Mijn team bestaat uit Abdellah, Anatoli en Pavle. Hun werkvermoge was niet optimaal. Echter is dit wel een beter groepje dan bij de vorige twee Eurecka Cup opdrachten. Anatoli en Pavle hebben me vaak gevraagd wat ze kunnen doen en die hebben dat dan ook gedaan. Na het vooronderzoek zijn we gaan brainstormen. Doordat er een scheikunde toets aan kwam, waren we aan het leren over scheidingsreacties. Een hiervan heet elektrolyse. Dit kan gebruikt worden om water in twee delen te splitsen. Dit gaf ons het idee om het proces toe te passen bij ons ontwerp. We zijn systematisch alle nadelen langs gegaan en we hebben daardoor een goed uitgewerkt idee. Ik ben tevreden met ons ontwerp en vind dat het een nieuwe en creatieve oplossing.





5 views0 comments

Recent Posts

See All

Jaar 5 periode 2

Mijn team De tweede opdracht van het vijfde jaar van technasium heb ik met Mica Theys, Noa Schrieken en Imke Straat gedaan. De samenwerking binnen dit groepje verliep zeer goed. Taken werden goed verd

Post: Blog2_Post
bottom of page